در اصل کار چرم دوزی، به لحاظ لوله شدن کناره های طولی فرش انجام می شود، ولی در حال حاضر به دلایل زیر نیز مورد استفاده قرار می گیرد:
• جلوگیری از لوله شدن
• به لحاظ جلوگیری از سر خوردن فرشهای ظریف در اندازه های کوچک بر روی سطوح صاف، مانند پارکت و سنگهای صیقلی
• به سبب پوشاندن محل میخ یا سوزن خورده های کناره های فرش یا کجیهای ناشی از پایین کشی دستگاه
وسایل مورد نیاز چرم دوزی عبارتند از: نخ چرم دوزی ، سوزن چرم دوزی ،چرم.
چرم را معمولاً به انداه طول فرش می گیرند و از پشت فرش با نخ و سوزن به صورت ۷ و ۸ (زیگزاگ) می دوزند. چرمهایی که برای کناره دوزی فرش مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که برای جلوگیری از لوله شدن کناره فرش استفاده می شود، باید دارای مقاومت کافی باشد. عرض چرم بین ۳ تا ۵ سانتیمتر است، که به صورت آماده یا توپ در بازار به فروش می رسد. جنس چرم از مواد پلاستیکی و نخ تشکیل شده است. اگر طرفین فرش لول شده باشد، فرش را از پشت بر روی زمین پهن می کنند و به وسیله چکش چوبی آن را می کوبند و سپس پارچه سفیدی بر روی آن پهن کرده و با مقداری آب آن را خیس کرده و اتوکشی می کنند. پس از آن، به صورتی که بیان شد، چرم دوزی می کنند. در بعضی موارد ۴ طرف فرش چرم دوزی می شود. بویژه، قالیبافی که نفیس هستند و امکان آویزان کردن آن بر روی دیوار وجود دارد.

قالیشویی پارسیان برترین قالیشویی در سطح استان البرز با تجربه و نوین ترین دستگاه ها در زمینه ی رفو گری ، چرم دوزی امادگی خدمات به همشهریان عزیز را دارد چهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.